Hej igen!

Har varit extremt dålig på att skriva här... Men nu skiner solen och fåglarna kvittrar även dom flygande rådjuren ;) så då får man lite energi för sånt här :)

Dagens citat:
Frida:
Åh va härligt att fåglarna har kommit tillbaka det är ett vår tecken! Men fatta hur många fåglar som har dött nu när det har vatt så kallt...
HH: Aa typ Rådjur...

Det har varit en kanon Tisdag idag faktiskt! Börjde med att man drömde om Eric Saade (han som duschar på sen!!) och sen får man höra hanradion i en intervju hos Rix MorronZoo, vilken härlig start på dagen :) Sen så kommer jag i tid till skolan för en gångs skull... Och sen upptäcker vi att vi INTE har någon tyska, det är svårt att slå ;)

Till Linnea:

Tid: 25 min varav 10 min i ugnen

Ingredienser:
*
 2 ägg
* 2½ dl strösocker
*2 tsk vaniljsocker
* 1 krm salt
* 4 msk kakao
* ½ tsk bakpulver
* 2 dl vetemjöl
* 100g smält smör eller margarin

Gör så här:
* Sätt på ugnen på 200 grader. Och plasera ut ca 16 formar på en plåt.
* Smält smöret/margerinet och låt det sedan svalna.
* Vispa ägg och socker med elvisp. Blanda sedan i vaniljsocker, salt, kakao och bakpulver. Tillsätt vetemjölet och det smälta matfettet. Vispa snabbt ihop till en  jämn smet.
* Klicka ut semten i formarna.
* Grädda mitt i ugnen i 10 min.
* Låt dem svalna men lägg en handuk över så de inte blir hårda.
 Mums!!




Kommentarer
Postat av: linnea

Åh va duktig du är:D

Nu ska här bakas <3

2010-03-09 @ 19:35:30
URL: http://gustafssonl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0